بررسی پیشنهاد، هدایت و نظارت بر فرایند تأسیس و راه اندازی رشته های جدید در دانشکده
کارشناسی برنامههای درسی رشتههای جدید قبل از ارائه به شورای آموزشی دانشکده
سیاستگذاری، نظارت و پایش چگونگی به کارگیری اصول و مبانی علمی و روزامد آموزشی در برنامهریزی، بازنگری و ارزشیابی برنامه های آموزشی رشته های دایر در دانشکده
سیاستگذاری و پایش روند گنجانده شدن موضوع اخلاق و تعهد حرفهای، مهارتهای ارتباطی و تقویت عملکرد مبتنی بر شواهد در برنامههای درسی در سطوح و ردههای مختلف آموزشی
پیگیری، گسترش و تصویب برنامههای درسی مبتنی بر توانمندی در دورههای آموزشی دایر در دانشگاه
ارتقای سطح آگاهی و توانمندی کارشناسان حوزه برنامهریزی درسی (آموزشی) در دانشکدهها
ارتقای دانش برنامهریزی درسی اعضای هیات علمی دانشگاه
مشارکت و نظارت در بازنگری و تدوین برنامههای درسی (آموزشی) برای گروههای آموزشی و رشتههای مختلف
طراحی برنامه درسی (Curriculum design): عبارت است از سازماندهی آگاهانه برنامه ی درسی در یک دوره یا کلاس درس.
برنامهی درسی (Curriculum): عبارت است از کلیه فعالیت های یاددهی- یادگیری به منظور تغییر رفتار یادگیرنده و ارزشیابی تحقق این تغییرات.
تدوین برنامه درسی (Curriculum development): عبارت است از فرایند گام به گام مورد استفاده برای ایجاد پیشرفت های مثبت در برنامه های درسی.
بازنگری برنامه درسی (Curriculum revision): عبارت است از تغییر جهت یا موقعیت دادن به برنامه درسی از طریق اهداف کلی و اختصاصی، مرور محتوای موجود، تجدیدنظر در روش های آن و بازنگری در مورد اثربخشی آن.